Početna stranicaPortalPretraľnikRegistracijaLogin

 

 Tehnologija učenja

Go down 
Autor/icaPoruka
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 8:07 am

Tehnologija učenja

Razmislite na trenutak o ovome: da li vam je tijekom čitavog vašeg studiranja netko rekao kako da učite?

Danas ljudi diplomiraju, a da zapravo ne znaju čitati i pisati na razini dovoljnoj dovoljnoj razini da zadrže posao ili da se snađu u životu. To je ogroman problem. Ne radi se o tome da se to ne bi dalo naučiti; ono što vas nisu naučili je kako učiti. To je stepenica koja nedostaje u cijeloj naobrazbi.

Ta tehnologija osigurava razumijevanje osnova učenja i nudi točne načine pomoću kojih se mogu prijeći sve prepreke na koje netko naiđe tijekom učenja.

Tehnologija učenja ne podrazumijeva brzo čitanje ili trikove pamćenja. Oni ne povećavaju ni sposobnost razumijevanja onog što se uči, niti pismenost. Tehnologija učenja pokazuje kako se uči, da bi se shvatio predmet i da bi se mogao primijeniti.


ZAŠTO UČITI?

Uza sve naglašavanje kako je učenje važno u našem društvu zanimljiva je spoznaja da u stvari ne postoji tehnologija učenja ili tehnologija obrazovanja. To zvuči pomalo nevjerojatno, ali je istinito. Postojala je školska tehnologija, ali nije imala nikakve veze s obrazovanjem. Sastojala se od tehnologije kako se ide u školu, kako te podučavaju i kako te ispituju, ali nije bilo stvarne tehnologije obrazovanja ili učenja. U nedostatku takve tehnologije ljudi su teško postizali svoje ciljeve. Znati kako učiti je od vitalne važnosti za svakoga.

Prva mala vrata koja treba otvoriti da bi se uputilo na studiranje jest želja za znanjem. Ako vrata ostanu zatvorena onda čovjek zapadne u sustav obrazovanja doslovnog pamćenja koji ne rezultira nikakvim znanjem. Takav sustav stvara diplomirane ljude koji su u stanju ponavljati činjenice poput papige bez da doista razumiju ili bez da su u stanju učiniti ono što ih se podučavalo.

Pa čemu onda učiti? Dok to ne raščistite, ne možete od učenja napraviti inteligentnu aktivnost.

Neki studenti uče za ispite. Student misli, “Kako ću na ovo odgovoriti kad mi se postavi pitanje?” ili “Kako ću proći ispit?” To je potpuna ludost, ali na žalost tako rade mnogi studenti na sveučilištima.

Uzmite na primjer čovjeka koji cijeli život gradi kuće i dobije pomoćnika ravno s fakulteta. Čovjek poludi! Akademski obrazovani čovjek, koji je godinama učio, nema pojma o poslu. A praktičan čovjek ne zna zašto je nešto tako.

Razlog tome je taj što je čovjek koji je upravo završio studij, učio tako da položi ispite; nije učio zato da gradi kuće. Čovjek koji je cijeli život to prakticirao nije nužno superioran na dulje staze, ali je u svakom slučaju sposoban graditi kuće jer se čitav njegov nauk bazira na “Kako da to primijenim na gradnju kuće?” Svaki put kad takav uzme knjigu u ruke cijelo vrijeme se pita “Kako da to primijenim na ono što radim?“

To je osnovna i važna razlika između praktičnog i akademskog učenja.

Zbog toga neki ljudi promaše u praksi nakon što diplomiraju.

Umjesto da čovjek pogleda podatke i pomisli “Hoće li to biti na ispitu?” bilo bi bolje da se pita “Kako da primijenim taj materijal?” ili “Kako da to doista upotrijebim?”

Čineći tako čovjek bi dobio mnogo više od svog studija i bio bi u stanju stvarno upotrijebiti što je naučio.

Student koji zna sve o tome

Što se tiče samog učenja, prvo što treba naučiti i prva prepreka koju treba prijeći jest: Ne možeš učiti neki predmet ako unaprijed misliš da znaš sve o tome.

Student koji misli da zna sve što se može znati o nekom predmetu neće biti u stanju ništa naučiti.

Osoba kojoj je predmet poznat od ranije i koja je imala uspjeha na tom polju sada misli da zna sve o tome. Ako takva osoba ode napravi tečaj koji se tiče tog predmeta ona će učiti kroz prizmu “Ja znam sve o tome”.
S takvom preprekom na putu čovjek može potpuno zaglibiti u svom studiranju i ne napredovati.

To vrijedi za studenta osobu koja studira bilo kojegi predmeta.
Ako netko može odlučiti da ne zna baš sve o nekom predmetu i ako si može reći “Evo nešto za učenje, idemo to naučiti”, onda može prijeći tu prepreku i biti sposoban naučiti.

To je vrlo, vrlo važan podatak za svakog studenta. Ako to razumije i primjenjuje, vrata znanja su mu širom otvorena.


Zadnja promjena: Nacrosrill; pet vel 22, 2008 8:17 pm; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 8:07 am

PREPREKE PRI UČENJU

Biti uspješan student zahtijeva mnogo više od same želje za učenjem. Zamke uvijek postoje i studenti moraju znati kako učinkovito učiti da bi ih se prevladalo.

Ustanovljeno je da postoje tri konkretne prepreke koje blokiraju nečiju sposobnost učenja i time njegovu sposobnost da se obrazuje. Te prepreke zapravo stvaraju različite fizičke i mentalne reakcije.

Ako netko zna i razumije koje su to prepreke i kako ih svladati njegova sposobnost studiranja i učenja će se znatno povećati.

Prva prepreka: manjak mase

Tehnologija učenja se odnosi se na masu i značenje predmeta. Pod masom podrazumijevamo stvarne fizičke predmete, stvari u životu. Značenje predmeta je značenje njegovih ideja i teorije.

Školovanje studenta uz manjak mase uz koju bi tehnologija bila uključena je vrlo teško .

Ako učite o traktorima onda je masa traktor. Možete proučavati priručnik o traktorima, kako rukovati kontrolama, raznim dodacima koji se mogu koristiti – drugim riječima, čitavo značenje – ali možete li zamisliti kako bi malo razumjeli ako doista nikad niste vidjeli traktor?

Tehnologija učenja P62ja4

Takav manjak mase može doista učiniti da se student osjeća «zgnječen». Može se osjećati pogrbljeno, nekako omamljeno, mrtvo, te mu je dosadno i očajan je.

Tehnologija učenja P61wf2

Fotografije ili filmovi mogu pomoći jer predstavljaju obećanje ili nadu da postoji masa. Ali ako netko uči o traktorima, pisana stranica teksta i izgovorene riječi nisu dovoljna zamjena za stvarni traktor!

Nepostojanje mase onoga o čemu se uči može učiniti da se student osjeća pogrbljeno, nekako omamljeno, mrtvo, te mu je dosadno i očajan je.

Pisana stranica teksta nije dovoljna zamjena za stvarnu masu.

Podučavanje osobe o masi o kojoj ona nema predodžbu i koja joj nije dostupna može stvoriti neke neugodne i ometajuće fizičke reakcije.

Ako nastojite naučiti nekoga sve o traktorima a da mu pritom niste pokazali traktor ili mu dozvolili da doživi masu traktora on će završiti sa zgužvanim licem, glavoboljom i čudnim osjećajem u želucu. Povremeno će biti omamljen i boljet će ga oči.

Studenti bilo koje dobi mogu naići na tu prepreku. Recimo da mali Ivica ima strašnih problema u školi s matematikom. Ustanovit ćete da je radio zadatak koji je uključivao jabuke, ali on nikad nije imao jabuke na svom stolu da bi ih mogao prebrojati. Dajte mu nekoliko jabuka i pridodajte svakoj od njih broj. Sad Ivica ima određeni broj jabuka pred sobom – i to više nije teoretski broj jabuka.

Poanta je u tome da ste mogli slijediti Ivičin problem sve do manjka mase i popraviti ga dodavanjem mase ili neke druge zamjenske stvari.
Ta prepreka pri učenju – učenje o nečemu bez prisutne mase - stvara takve prepoznatljive reakcije.

Popravljanje manjka mase

Budući da svi koji studiraju nemaju uvijek masu na raspolaganju, razvila su se korisna oruđa da bi se to popravilo. To potpada pod temu demonstracije.

Demonstracija dolazi od latinskog demonstrare, “pokazati, istaknuti, dokazati.”

Chambersov rječnik 20-tog stoljeća daje sljedeću definiciju za demonstrirati:”podučiti, objasniti ili pokazati praktičnim sredstvima.”

Demonstracija se radi da bi se dobila masa.

Tehnologija učenja P8ws3

Jedan način da se to postigne je “demonstracijski komplet.” “Demo komplet” se sastoji od raznih malih objekata kao što su čepovi, poklopci, spajalice za papir, poklopci od olovaka, gumene trake i slično. Student može koristiti demo komplet da mu predstavlja stvari o kojima uči i da mu pomogne razumjeti njihov koncept.

Demonstracija koncepta s raznim malim pomagalima pridodaje masu onome što osoba uči. To povećava razumijevanje.

Ako student naiđe na nešto što ne može shvatiti, može si pomoći upotrebom demo kompleta.

Sve se može prikazati uz pomoć demo kompleta: ideje, objekti, međuodnosi ili kako nešto funkcionira. Jednostavno se upotrijebe ti mali predmeti da se prikažu različiti dijelovi nečega o čemu se uči. Ti se predmeti mogu pomicati jedan u odnosu na drugog da bi se prikazao mehanizam i djelovanje određenog koncepta.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 8:45 am

Drugi način demonstriranja nečeg je skiciranje.

Netko tko za radnim stolom nastoji riješiti neki problem može uzeti olovku i papir i nacrtati nekoliko krivulja toga što rješava, te tako shvatiti smisao.

Postoji pravilo koje vrijedi - ako ne možete nešto prikazati u dvije dimenzije, onda ste to krivo razumjeli. To je proizvoljno pravilo – osniva se na prosudbi i vlastitom izboru - ali je vrlo djelotvorno.

Tehnologija učenja P9tb5

Skiciranje pomaže u rješavanju stvari.


To je pravilo koje se koristi u inženjerstvu i arhitekturi. Ako se nešto ne može riješiti jednostavno i jasno u dvije dimenzije, onda s tim nešto nije u redu i ne može se izgraditi.

Skiciranje i dvodimenzionalni prikaz su dio demonstracije i rješavanja nečega.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 8:56 am

Kako bi se pojasnili principi ili koncepti kao treći način nadomještanja mase koristimo glinu za modeliranje za glinenu demonstraciju ili “glineni demo”.

Tehnologija učenja P10th5

Svrha glinene demonstracije jest:

1. da materijali o kojima se uči postanu studentu stvarni,
2. da se napravi ravnoteža između mase i značenja,
3. da se student nauči primijeniti

Čitava teorija glinene demonstracije je da ona dodaje masu.

Tehnologija učenja P121si6

Tehnologija učenja P122yz2

Student treba masu da bi nešto razumio. Bez toga ima samo misli i mentalne koncepte. Ako mu se da masa, onda može i razumjeti problem jer ima masu i prostor u kojem će zamisliti koncept o kojem uči.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 8:58 am

Druga prepreka: Preveliki gradijent

Gradijent je postupni pristup nečemu, korak po korak, razina po razina, svaki korak ili razina se pritom jednostavno mogu postići – tako da se napokon i složene i teške aktivnosti mogu postići s relativnom lakoćom. Izraz gradijent se isto primjenjuje i za svaki korak u tom pristupu.

Kad netko pri učenju naiđe na preveliki gradijent, rezultat je zbunjenost ili vrtoglavica (stanje mentalnog teturanja ili nestabilnosti).To je druga prepreka pri učenju.

Lijek za preveliki gradijent je da se smanji gradijent. Pronađite trenutak kad osoba nije bila zbunjena onim što uči i koju je slijedeću novu radnju poduzela. Pronađite ono što je dobro razumjela trenutak prije nego što se potpuno zbunila.

Naučiti voziti bicikl je obično preveliki gradijent za dijete. Ali uz pomoćne kotačiće na biciklu ono će napredovati. To je ispravan gradijent.

Tehnologija učenja P131uq3

Tehnologija učenja P132su3

Otkrit ćete da ima nešto u tom području – dio koji osoba nije dobro razumjela iako joj se činilo da razumije.

Kad se to raščisti student će ponovo napredovati.

Kad ustanovite da je osoba strašno zbunjena zbog druge radnje koju je trebala znati ili napraviti, gotovo je sigurno da nije uopće razumjela prvu radnju.

Tu je prepreku najlakše prepoznati kad se radi o obavljanju neke aktivnosti, za razliku od akademskog učenja.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 9:06 am

Treća – i najvažnija- prepreka: pogrešno shvaćena riječ

Treća i najvažnija prepreka pri učenju je pogrešno shvaćena riječ.

Pogrešno shvaćena riječ je riječ koju niste razumjeli ili ste pogrešno razumjeli.

Potpuno drugačije fizičke reakcije se mogu javiti kada netko čitajući prijeđe preko riječi koju ne razumije.

Prelaženje preko nerazumljive riječi dat će vam osjećaj praznine ili ispraznosti.

To može biti popraćeno odsutnošću ili nervoznom histerijom (pretjerana tjeskoba).

Zbunjenost ili nesposobnost da se shvati ili nauči dolazi nakon riječi koju osoba nije definirala ili razumjela.

Pogrešno shvaćena riječ je mnogo važnija od druge dvije prepreke. Pogrešno shvaćena riječ određuje sposobnost (nesposobnost) učenja. To su psiholozi nastojali testirati godinama, a da nisu shvaćali o čemu se radi.

To je sve iz čega proizlaze mnoge poteškoće s učenjem. Učenje pri kojem se prelazi preko riječi koja se ne razumije stvara toliko mnogo različitih mentalnih efekata da postaje prvi čimbenik vezan uz glupost i mnoga druga neželjena stanja.

Ako osoba nije imala nerazumljivih riječi njen talent se može i ne mora pokazati, ali njena primjena tog predmeta je uvijek prisutna.

Postoje dvije specifične pojave koje proizlaze iz pogrešno shvaćene riječi.


Prvi fenomen

Kada student propusti razumjeti riječ, poglavlje odmah iza te riječi je praznina u njegovoj memoriji. Uvijek se možete vratiti na riječ upravo prije praznine, razumjeti ju i zatim otkrite kako je začuđujuće da prijašnje prazno područje više nije praznina u svezi materijala koji učite.

Kada osoba čita stranicu…

Tehnologija učenja P151rh5

Motor neće raditi ako se ne vodi briga oko spremišta goriva

Tehnologija učenja P152lh1

gorivo?

Tehnologija učenja P153lk2

…i pređe preko riječi za koju nema značenje…

…poglavlje poslije pogrešno shvaćene riječi će biti praznina u njegovoj memoriji. Pogrešno shvaćena riječ je najvažnija prepreka za uspješno učenje.

Jeste li ikada doživjeli da ste došli do kraja stranice i shvatili da ne znate što ste pročitali? Negdje ranije na toj stranici prošli ste pokraj riječi za koju niste imali značenje ili ste imali krivo značenje.

Evo primjera: ”Pokazalo se da su djeca u krepuskularno doba bila mirnija; inače su bila kudikamo živahnija.” Vidite što se događa. Mislite da niste razumjeli cijelu ideju, ali do toga dolazi samo zbog jedne riječi koju niste mogli definirati, krepuskularno, koja znači sumračno, sutonski.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 9:34 am

Drugi fenomen

Krivo razumljenoshvaćeno, nerazumljshvaćeno značenje ili pogrešno shvaćena riječ mogu čak uzrokovati da osoba odustane od učenja predmeta i napusti tečaj ili učionicu. Odustajanje na takav način zove se ODLAZAK. Svi smo znali ljude koji su sa oduševljenjem započeli učiti pa bi nešto kasnije saznali da je osoba odustala od učenja samo zato što je bilo “dosadno” ili “nije bilo onako kako su mislili da će biti.” Krenuli su u večernju školu ili da nauče zanat kako bi dobili diplomu, ali to nikad nisu postigli. Bez obzira koliko bile razumne njihove isprike, činjenica je da su odustali od predmeta ili napustili tečaj. To je ODUSTAJANJE. Osoba ODUSTANE samo zbog jednog jedinog razloga – pogrešno shvaćene riječi.

Osoba uglavnom ne odustaje zbog ostale dvije prepreke pri učenju – nedostatka mase ili preteškog gradijenta. Oni samo proizvedu tjelesnu reakciju. Ali pogrešno shvaćena riječ može uzrokovati da student ODUSTANE. Postoje točno određeni niz radnji koje slijede nakon pogrešno shvaćene riječi: Kada riječ nije razumljshvaćena, student tada ne razumije (praznina u umu) stvari neposredno nakon nje. Rješenje koje student pronalazi za prazninu je da se odmakne od nje – što znači da se odvoji od nje i povuče od povezanosti s njom. Sada je student odvojen od područja koje je učio i zapravo ne mari o stvarima ili radnjama vezanim uz tu temu. Popratni stav je takav da je student odvojen ili različit od nekoga ili nečega što prethodi činjenju nečeg štetnog istome. Popratni stav – odvojenost ili različitost - vodi nanošenju štete nekome ili nečemu.

Na primjer: Učenik u školi koji je prešao preko nerazumljivih riječi na nastavi neće mariti što se događa na satu, već će vjerojatno ozloglasiti predmet svojim prijateljima i možda čak oštetit opremu u učionici ili izgubiti knjigu. Međutim, ljudi su u osnovi dobri. Kada pojedinac napravi štetan čin, tada se nastoji spriječiti da ih počini više. To je popraćeno njegovim opravdanjem vlastitih radnji na način da pronalazi što su mu drugi skrivili, te prigovorima, traženjem krivaca i “gledaj što si mi to napravio” stavom. Ovi čimbenici u studentovom umu opravdavaju odustajanje ili ODLAZAK.

Osoba često počinje učiti sa velikim oduševljenjem.

Tehnologija učenja P171wj4

Ali ako prijeđe preko pogrešno shvaćene riječi njezin interes pada.

Tehnologija učenja P172zu5

Nadmorska visina ?
Kompas ?
Propeleri ?
Škola za pilote ?

Ako ih ne pronađe i definira, u potpunosti će izgubiti interes i napustiti predmet.

Tehnologija učenja P173pz6

To se zove ODUSTAJANJE.

Negativan stav većine školskih sustava prema ODLASCIMA uzrokuje da se student stvarno povuče sa teme učenja (što god da je učio) te od njega nastane mentalni stroj koji može primiti i vratiti napamet naučene rečenice i fraze. Osoba može uključiti mentalni stroj kada postane nezainteresirana u ono što radi, ali osjeća da mora nastaviti to raditi.

Sada imamo “studenta koji nikako da primijeni ono što je naučio” također nazvan POVRŠNIM STUDENTOM

Specifična pojava je kada student nauči neke riječi i upotrijebi ih, a da pri tome nije sudionik te radnje. Student dobije 5 na ispitu ali ne može primijeniti podatak. Skroz tup (glup) student može zaglaviti u osjećaju praznine i nerazumijevanja nakon što naiđe na neku pogrešno shvaćenu riječ. Nije sposoban demonstrirati svoje materijale uz pomoć demo kita ili glinom. Takve poteškoće zasigurno su znakovi da pogrešno shvaćena riječ postoji.

“Vrlo bistar” student ne može primijeniti podatak jer nije uopće TAMO.
On je već odavno prestao konfrontirati (suočavanje bez uzmicanja ili izbjegavanja) ono što je povezano s onim što uči.

Lijek za svako od ovih stanja : “bistrog nerazumijevanja” ili “tuposti” je da se nađe pogrešno shvaćena riječ. Vrata prema obrazovanju otvaraju se uvidom u važnost pogrešno shvaćene riječi. Bez obzira na to što je ova prepreka pri učenju navedena zadnja, ona je najvažnija.
[Vrh] Go down
floridana
Legenda foruma CE-4
floridana

Female
Aries Tiger
Broj postova : 27984
Age : 58
Registration date : 22.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 9:38 am

Citat :
Razmislite na trenutak o ovome: da li vam je tijekom čitavog vašeg studiranja netko rekao kako da učite?
bravo hybrid za temu. ides
prvo i osnovno, nitko nas nije naučio kako učiti.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 10:56 am

floridanamana je napisao/la:
Citat :
Razmislite na trenutak o ovome: da li vam je tijekom čitavog vašeg studiranja netko rekao kako da učite?
bravo hybrid za temu. ides
prvo i osnovno, nitko nas nije naučio kako učiti.

oops Pa hvala zubi , al nema na čemu samo postam nešto šta imam na kompjuteru , a jutros sam pročita ovaj post od silvera :

silver je napisao/la:
a di necu bit pod stresom.. evo, uzmimo samo skolu, i od toga me doslovce boli glava svaki dan, a onda se cudim kako me ljeti nikad ne boli. ozbiljno. ja tako reagiram na pritisak i stres, zapravo. glavobolja, umor, letargija. dogadja se cesto.

post scriptum:
kad govorim o reakcijama, mislim na stres prouzrocen skolom (u sto su ukljucene skolske obveze, profesori i sl)

na ovom topicu :

Većina mladih je pod stresom

pa mi se "učinilo zgodnim" da ovo nešto šta imam u kompjuteru malo, koliko toliko, prebacim ovamo na forum pa ako koga zanima i olakša mu studiranje i opčenito učenje, ono super jel i tako to itd itd.

Evo imam postat još jedan post i to bi uglavnom šta se same teorije ukratko tiče bilo to, a i nema tu puno teorije, sve se svodi na jedan dobar riječnik i da kad ti nešto nije jasno u nekom tekstu da si negdi naletia na nešto (neku riječ kojoj ne znaš značenje tj šta znači i/ili imaš pogrešno značenje te riječi tj. šta bi ona ustvari trebala predstavljat u tom datom tekstu itd itd) šta nisi u potpunosti baš razumia i da vidiš šta te to zbunjuje i da to riješiš i očistiš (dakle pogledat u riječnik i vidit šta bi ta riječ trebala značiti i ako ima više značenja vidit koje značenje je ono na koje se misli u tom i tom konkretno nekom datom tekstu koji se čita tj i/ili uči) kako bi sa razumijevanjem mogao shvatiti cijeli tekst tj ono šta čitaš , dakle ono šta učiš itd itd i da ti to stvarno legne i to na takav način da zaista imaš i tu nekakvu "praktičnu" predožbu u glavi o onome šta čitaš tj o onome šta učiš itd itd ok.
[Vrh] Go down
Hybrid
Riba


Male
Capricorn Horse
Broj postova : 125
Age : 41
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimečet vel 21, 2008 10:56 am

ČIŠĆENJE RIJEČI

Pogrešno shvaćena riječ će i ostati takvom sve dok osoba ne RAŠČISTI značenje riječi. Jednom kada je osoba potpunosti razumjela riječ, može se reći da je riječ PROČIŠĆENA. Postupak koji se koristi da se lociraju i očiste riječi koje student nije razumio tijekom učenja zove se ČIŠĆENJE RIJEČI.

Prva stvar koju treba naučiti je precizan postupak kojim se čisti bilo koja riječ ili simbol na koji osoba naiđe tijekom čitanja ili učenja, a da ju nije razumjela. Tehnologija ČIŠĆENJA RIJEČI koristi ovaj postupak.

JEDNOSTAVNE RJEČI

Mogli bi pretpostaviti da su tehničke ili velike riječi najnerazumljivije.

To nije slučaj.

Riječi kao što su na, pa, postojati, takav i druge riječi koje “svi znaju” često ispadnu nerazumljive prilikom čišćenja riječi.

Potreban je veliki rječnik da bi se te riječi u potpunosti definirale. To je još jedna čudnovatost. Mali rječnici također pretpostavljaju da “svi znaju što te riječi znače.”

Gotovo je nevjerojatno vidjeti osobu koja je završila fakultet i prošla kroz godine i godine učenja teških predmeta, a da ne zna što “ili”, “do” ili “ni” znači. To se mora vidjeti da bi se vjerovalo. Naravno kada se te riječi očiste, njegovo cjelokupno obrazovanje se pretvori iz goleme količine upitnika u iskoristivo znanje.

Ispitivanje školske djece u Johannesburgu, Južnoj Africi jednom je pokazalo da se inteligencija smanjila sa svakom novom školskom godinom. Odgovor na zagonetku je jednostavno taj da su svake godine djeci nadodali nekoliko desetaka teških nerazumljivih riječi na već zbunjiv vokabular koji im nitko nije dao da definiraju.

Glupost je posljedica nerazumljivih riječi.

U područjima koja čovjeku zadaju najviše problema, naći ćete najviše izmjenjivanih činjenica, najzbunjivije i najčešće sukobljavane ideje i naravno najveći broj nerazumljivih riječi.

PRVA POGREŠNO SHVAĆENA RIJEČ U PREDMETU JE KLJUČ ZA DALJNJE NERAZUMLJIVE RIJEČI U TOM PREDMETU.

Pri učenju stranog jezika često se dogodi da gramatičke riječi vlastitog jezika koje objašnjavaju gramatiku stranog jezika onemogućuju da se nauči taj strani jezik.

Važno je da se te riječi očiste.
[Vrh] Go down
Sentinel
Čovjek
Sentinel

Male
Gemini Dog
Broj postova : 4571
Age : 38
Location : Outa Space
Registration date : 04.02.2008

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimepet vel 22, 2008 9:43 pm

Aha, e sad kad sam pročito ovaj tekst su mi neke stvari, odnosno mnoge stvari jasne vezane uz učenje i razlog mog odustanka od faksa face.

Svaka čast Hybrid, dobar tekst.
[Vrh] Go down
Svjetloisjena
Legenda foruma CE-4
Svjetloisjena

Female
Aquarius Dragon
Broj postova : 29065
Age : 55
Location : Zagreb
Registration date : 15.09.2007

Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitimesub svi 24, 2008 9:37 am

Da malo podignemo ovu jako dobro postavljenu temu. Žao mi je što hybrid više ne piše, iako vidim da navraća.

Slažem se u potpunosti s gore navedenim tumačenjem problema u učenju kod ljudi koji su inače zdravi i intelektualno normalno razvijeni. Mislim da bi mnogi od onih koji danas rade sa srednjom stručnom spremom bili više formalno obrazovani kad bi se gore opisano šire primjenjivalo.

Btw ono o traktoru (kako će netko naučiti voziti traktor ako uči iz priručnika a ne omoguće mu da sjedne za upravljač traktora) podsjetilo me na davne dane kad su me na jednom kolegiju počeli poučavati nekakvom programskom jeziku koji je smislio jedan naš profesor, dakle ne basic ili nešto tome slično (bilo je to negdje 1985, mislim). Tada sam morala učiti gomiletinu brojki, naredbi, uputstava i u vježbama pisati nekakav program, nemam više pojma o čemu se radilo. Fora je bila u tome da sam ja dotad možda dvaput u životu bila vidjela kompjutor lood Priznajem da je to jedini kolegij s kojeg sam pobjegla glavom bez obzira i to nakon poprilično uloženog truda jer nisam sklona odustajanju, a da bih odustala morala sam izvesti velike manevre koji su mi kasnije bili na korist pa se ne smijem buniti.
[Vrh] Go down
Sponsored content




Tehnologija učenja Empty
PostajNaslov: Re: Tehnologija učenja   Tehnologija učenja Icon_minitime

[Vrh] Go down
 
Tehnologija učenja
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
CE-4 Misterije i neobjašnjivi fenomeni ::  Svijet oko nas :: Obrazovanje-
Forum(o)Bir: